A little, sweet summer dress for Lilly

Bij ons thuis lopen er geen meisjes rond en dus maakt Frambooske niet vaak 'meisjesspul'.  Toch had ik zin om eens iets echt 'meisje' te maken - voor het vier maand oude dochtertje van vrienden.

There are no little girls in our house and so Frambooske rarely makes 'girlie stuff'.  Still, I really fancied sewing something sweet, happy and summery for Lilly - our friends' four month old baby girl.



Het patroon werd gekocht bij Van Katoen (al voor Kerst eigenlijk, maar met de feestdagen lag de naaimachine stil).  Dit patroontje doet goed de ronde in de blogwereld (en in the real world dus ook hé).  Ik zag dit kleedje hier en vond het zo'n leuk ding dat ik het ook wel eens wilde probeerden.

En vandaag, op een stormachtige winderdag, heb ik een gaatje gevonden om dit zomerjurkje voor Lilly af te werken.

The pattern was bought here from Van Katoen.  I bought it before Christmas, but not a lot of sewing happened during the holidays.  This little pattern is a favourite in the sewing blog world (and so in the 'real' world too).  From the first time I saw this cute baby / toddler dress I instantly wanted to sew it myself.

So today, on a stormy winter day, I found a little gap to finish off Lilly's summer dress.


Het bosstofje komt van Frumble, een super Engels webwinkeltje, waar ze leuke stofjes hebben.  Het polkadot biaslint komt van de Veritas (even de winkel binnengelopen toen we in december in Brugge waren).  Dit lintje werd gebruikt aan de binnenkant.  Et finallement: drukknopjes.  Het bevestigen van drukknopjes stel ik al lang uit.  Na deze namiddag ze (met veel liefde) erin gehamerd te hebben, kan ik eerlijk zeggen dat het goed meevalt.

(En aangezien ik niet graag knopen aanzet is dat goed nieuws! :)

The forest print fabric comes from Frumble, a fantastic English online shop, they have so many fun, bright fabrics.  The polka dot bias came from the Veritas (a shop in Belgium) and was used on the inside to tidy seams.  And finally, something I have been putting off for a long time: poppers.  Having (lovingly) hammered them in today I am honestly not sure what I was so worried about...  They're great!

(And since I hate sewing on buttons this has been a great discovery! :)

Comments

  1. Hoi hoi, wat een mooi jurkje is dit geworden! Laat het nu maar snel weer zomer worden :)

    ReplyDelete
  2. O, wat maak je mooie dingen!

    En ja, die scholen. Thuisonderwijs zou me toch wel wat ver gaan denk ik. Dan houd je helemaal geen tijd over voor jezelf (ik wil weer gaan werken), en de muren komen nu soms al op me af. Maar als lesgeven je vak is is het misschien anders. Hopelijk vallen de scholen mee.. De montessori hier wordt wel een openbare, dus gelukkig gratis. Ik denk dat we het toch maar gaan proberen...

    PS ik heb ook een nederlandtalige site, die vind je via mijn profiel...

    ReplyDelete
  3. Oh! That is SO sweet. I love it. :D

    ReplyDelete
  4. Een versie om instant vrolijk van te worden!

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk stofje! Heel mooi.

    ReplyDelete
  6. zo toevallig dat je die Van Katoen vermeldt , het MIAT gebouw staat vlak voor mijn huisje in Gent :-)

    ReplyDelete
  7. Mooi! Een van de vrolijkste VanKatoenversies. En zo mooi afgewerkt! Ik hoop dat ik gauw de tijd vind om ook weer aan een serieus projectje te beginnen.

    ReplyDelete
  8. Thanks everyone - I'm really happy with how this little dress turned out :). Posted it to baby Lilly today! Hope she & her mummy like it.

    @ jenneken, je blog gevonden ;) - en hoe bizar hoe alles toch aan elkaar hangt?!
    @ Nelle, aan de foto's op FB te zien heb je nochtans niet stilgezeten :)!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Summer quilting project - halfway

Claire's quilted blanket

Sunday morning bliss